piątek, 30 września 2011

Gorące Źródła

Kolejnym odwiedzonym przez nas miastem był Uniejów mieszczący się w województwie łódzkim. Zaparkowaliśmy samochód na pięknym uniejowskim Rynku, tuż obok zabytkowego kościoła z XIV wieku. Postanowiliśmy trochę pozwiedzać okolicę. Nie zaszliśmy za daleko, a ja już przyuważyłam wpływ Unii Europejskiej. A mianowicie na budynku Urzędu Miasta wisi tablica wszem i wobec oznajmiająca o projekcie "Przyjazna Administracja - Informatyzacja Urzędów Powiatu Poddębickiego". Ale to nie był koniec.

Trafiliśmy idealnie jeśli chodzi o datę wycieczki, ponieważ w Uniejowie w tych dniach odbywał się Turniej Rycerski. Kierowani plakatami i informacją uprzejmych mieszkańców, dotarliśmy na miejsce, gdzie można było obejrzeć walki rycerskie, postrzelać z łuku, a także kupić coś ciekawego na straganach z wyrobami rękodzielniczymi. Stamtąd udaliśmy się w stronę słynnych Uniejowskich Term

W okolicy nie sposób nie zauważyć buldożerów i dźwigów - widać, że naprawdę coś się dzieje. Na miejscu dużo tablic informujących o podjętych przedsięwzięciach. Dowiedziałam się dzięki nim, że owe termy zostały zbudowane właśnie dzięki dofinansowaniu Unii Europejskiej. Grzechem byłoby
z nich nie skorzystać ;) I muszę przyznać, że było świetnie. Mimo miesiąca lipca, temperatura była dość niska, jednak odpowiednia do kąpieli w basenie termalnym! Różnica temperatury między wodą a powietrzem była bardzo odczuwalna. Oprócz basenów można było skorzystać z saun (fińska, turecka), aromaterapii, koloroterapii, i mojego ulubionego - Fińskiego Wiadra (domyślacie się na czym polega użycie tego ostatniego? ;D) Jednym słowem "do wyboru, do koloru". Wyszłam stamtąd bardzo zadowolona, wypoczęta i jak nowo narodzona, więc szczerze wszystkim polecam - obowiązkowy punkt wycieczki, jeśli będziecie w okolicy.

Intensywne prace trwają nad rozbudową owego kompleksu termalno-basenowego oraz nad restauracją zamku
i przebudowie okolicy (między innymi jest to wymiana tynków, remont tarasu, czy budowa oświetlenia w pięknym przyzamkowym parku).
Część inwestycji było współfinansowanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, zaś obecne prace dofinansowane są w ramach Narodowej Strategii Spójności 2007-2013.

Oczywiście to nie koniec podjętych w Uniejowie inwestycji współfinansowanych z Funduszy Unijnych. Ale na ten temat jeszcze więcej w jutrzejszym poście ;) Tymczasem zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć i aktywnego komentowania :)